Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

kan het zijn dat mijn kat een savannah is?

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Hier kan je de hoofdjes makkelijk vergelijken.

De bengaal
Raskatten

De Savannah.
Raskatten
Bengaal.jpgSavannah.jpg

Heike

Heike

Kat

Hallo mijn naam is Heika van cattery SavannahJungle. Op zich is het zeer moeilijk te zeggen wat de ouders/voorouders van deze mooie kitten is. Als ik kijk naar de vlekken die lijken meer op rosetten dan spots. Dit houdt in dat er Bengaal in zit. Bengaal katten is veel meer bekend als Savannah katten. Zover ik weet zitten er weinig tot geen Savannah katten in Spanje. Qua hoofdje past weer niet echt bij een Bengaal. Omdat deze mooie dametje is gevonden op straat, ligt de kans hoog dat ze meerdere vaders heeft. Om dit goed te kunnen laten uitzoeken is het nu mogelijke om via DNA haartjes op te sturen waarbij gezien kan worden uit wat voor soorten katten meisje geboren is. De karakter van Savannah en Bengaal komt veel met elkaar overheen. Lekker actief . Mocht er interesse zijn om DNA test te laten doen. Dan hoor ik het wel ga ik even uitzoeken waar dit aangevraagd kan worden.

Heike

Heike

Kat

001a-jpg.7934, kan het zijn dat mijn kat een savannah is?, Info en vragen voor katteneigenaren, Kattenforum SjEd, 13131, 001a-jpg.7934, 15:20, 18 jan 2019, 21 jan 2019, 3838, 21:09
Op deze plaatje kan men de verschillen zien tussen Savannah en Bengaal waaronder de Savannah spots heeft en Bengaal rosetten.

Heike

Heike

Kat

Ik heb even mijn DNA na gevraagd . Je kan al bij DA test laten doen. Dit noemen ze DNA test. De DA trekt een paar haren eruit en die worden dan opgestuurd naar de lab. Daar kunnen ze uitzoeken welke katsoorten er in de kat zit . tevens kunnen ze meer uitzoeken over ziekte etc. maar daar had ik me niet in verdiept . Wat de kosten ervan zijn weet ik niet omdat de prijzen van DA verschillend is.

Bovenaan Onderaan