Wat is er Nieuw?

Vraag? Introductie??

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo we zitten met een probleem hier we hebben sinds mei een nieuw kitten maar onze oudere bengaal accepteerd haar niet 2 gedragsdeskundigen gehad en die zeggen steeds apart houden opnieuw introduceren maar dit gaat nu al vanaf mei en ze komen mekaar toch af en toe tegen en onze oudere bengaal blijft maar blazen en grommen volgens mij helpt het apart houden al lang niet meer wat zou de beste optie zijn het kitten is inmiddels 8 maanden apart houden langzaam aan toch bijelkaar laten of gewoon bijelkaar laten en zoek het maar uit onze oudere kat is vooral bang voor het kitten :tear-from-one-eye-cat-emoji: wat te doen

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Ik zou zeggen apart houden als je er niet bent en bij elkaar als je er wel bent.
Want als je er bent kan je het in de gaten houden of het niet tot vechten komt.
Als het grommen en blazen maar even is, dan zal dit waarschijnlijk ook nooit weg gaan. Zeker niet zolang het kitten speels is.
Ik hoop dat het minder wordt als het kitten ouder wordt en dus ook rustiger en dan ook rustiger is tegen over de bengaal.

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator
Ik heb hier nooit een nieuweling apart gestoken, ben daar radicaal tegen. Direkt samen in de groep , en zo rap mogeljk geuren overbrengen. Ze grommen en blazen ook maar dat is na een week zo goed als over. Door apart te steken geef je ze pak meer stress en moet dat elke keer opnieuw beginnen van wie is dit of dat? Gewoon laten doen in huis en zien dat er plekjes zijn waar ieder apart en mss hoog kan zitten. Is het kitten gecastreerd al? Want dit geeft vaak ook conflicten met de katten die al steriel zijn gemaakt.
Dus gewoon korte pijn en samen zetten en in oog houden zolang ze niet bloedens toe vechten is er geen probleem. Je had dit nooit zo lang mogen laten aanslepen en die therapeutes die lullen maar wat uit een boekje maar hebben vaak nul ervaring en zijn dan nog eens pokke duur met hunne raad die je al vaak wist. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat

Lut56

Helemaal gek van katten
Ik heb hier nooit een nieuweling apart gestoken, ben daar radicaal tegen. Direkt samen in de groep , en zo rap mogeljk geuren overbrengen. Ze grommen en blazen ook maar dat is na een week zo goed als over. Door apart te steken geef je ze pak meer stress en moet dat elke keer opnieuw beginnen van wie is dit of dat? Gewoon laten doen in huis en zien dat er plekjes zijn waar ieder apart en mss hoog kan zitten. Is het kitten gecastreerd al? Want dit geeft vaak ook conflicten met de katten die al steriel zijn gemaakt.
Dus gewoon korte pijn en samen zetten en in oog houden zolang ze niet bloedens toe vechten is er geen probleem. Je had dit nooit zo lang mogen laten aanslepen en die therapeutes die lullen maar wat uit een boekje maar hebben vaak nul ervaring en zijn dan nog eens pokke duur met hunne raad die je al vaak wist. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat

Lut56

Helemaal gek van katten
Ik heb dat apart steken ook nooit gedaan! 't is de eerste tijd soms moeilijker, maar buiten wat geblaas is het hier nooit gekomen.
Succes met je poezen :BC23

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3