Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Insectenbeet

• Onderwerp-starter mariska31176
  • Startdatum
mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Insectenbeet

• Een beet van een wesp, hommel of bij kan binnen een half uur een forse zwelling veroorzaken. Probeer de angel met een pincet te verwijderen en gebruik ijs op de plaats van beet.
  • Heeft uw dier naar een wesp of bij gehapt en wordt hij daarna benauwd, ga dan onmiddellijk naar uw dierenarts.
  • Allergie voor bijen- of wespensteken komt bij honden en katten gelukkig weinig voor. Wordt uw dier misselijk of duizelig, gaat hij braken of krijgt hij ademhalingsproblemen, ga dan snel naar de dierenarts. Die kan een anti-allergie middel toedienen.
Enige idee hoe het zit met een muggesteek ??

Ik dacht ergens iets gehoord te hebben dat dit ook gevaarlijk kan zijn voor katten, klopt dit ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Lissy

Lissy

Kompleet gek van katten

Alles wat steekt en op gaat zwellen kan gevaarlijk zijn. Maar enkel in de bek. Of ze moeten er allergisch voor zijn dan naar de d.a toe

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Ik zorg ervoor dat er zo min mogelijk muggen naar binnen kunnen, heb overal van dat gaas voor de ramen, zelfs nu al een paar weken, want ik heb al muggen gezien. Ik wil niet dat een van mijn raggies wordt gestoken, maar ik wil ook niet gestoken worden :P

Bovenaan Onderaan