Sinds een paar weken, is mijn kat Indie erg afgevallen. Ze at nog wel, maar meer alleen de saus. Donderdag 5 mei bij de DA geweest voor bloedonderzoek. Er is iets vreemds in haar waarden, bij de meeste katten is de fosfor waarde gestegen bij problemen met de nieren, bij haar niet, deze is zelfs te laag.
SDMA : 25 (moet zijn 0-14)
Crea : 175 (moet zijn 71-212)
Urea : 14.1 (moet zijn 5.7-12.9)
Phos : 0.96 (moet zijn 1-2.42)
Dus de SDMA en Ureum is veel te hoog, de Fosfor te laag, maar de crea goed.
Ook urineonderzoek laten doen. Deze zat op 0,30 en moet onder de 0,33 zijn. Dus niet heel schokkend volgens de arts.
Maar wel dichtbij de grens.
Ik heb voor Indie Pronefra gekregen en Semintra. Plus dat ze op een nier dieet moet.
Gezien haar urine onderzoek en de uitscheiding van eiwitten vraag ik mij af of Semintra wel goed is om te geven. En gezien haar lage fosforwaarde, is het wel goed om Pronefra te geven?
Ik ben hier al wel vanaf vrijdag mee begonnen, op advies van de DA. Maar ik merk nog weinig.
Wie heeft ervaring met het nier dieet en Semintra, en na hoeveel dagen gaat het werken, zul je resultaat moeten gaan zien / merken ?
SDMA : 25 (moet zijn 0-14)
Crea : 175 (moet zijn 71-212)
Urea : 14.1 (moet zijn 5.7-12.9)
Phos : 0.96 (moet zijn 1-2.42)
Dus de SDMA en Ureum is veel te hoog, de Fosfor te laag, maar de crea goed.
Ook urineonderzoek laten doen. Deze zat op 0,30 en moet onder de 0,33 zijn. Dus niet heel schokkend volgens de arts.
Maar wel dichtbij de grens.
Ik heb voor Indie Pronefra gekregen en Semintra. Plus dat ze op een nier dieet moet.
Gezien haar urine onderzoek en de uitscheiding van eiwitten vraag ik mij af of Semintra wel goed is om te geven. En gezien haar lage fosforwaarde, is het wel goed om Pronefra te geven?
Ik ben hier al wel vanaf vrijdag mee begonnen, op advies van de DA. Maar ik merk nog weinig.
Wie heeft ervaring met het nier dieet en Semintra, en na hoeveel dagen gaat het werken, zul je resultaat moeten gaan zien / merken ?