Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

ik heb een maincoon die geen grote brokken eet

Yonnedbb

Yonnedbb

Kitten

Heeft iemand een ook dit probleem? En is er een merk dat ik voor mijn Maincoon kan kopen met kleinere brokjes. Ik heb alle merken nu geprobeerd en geen van deze merken met grote brokken lust hij.
Royaal Canin kitten brokjes ging heel goed maar hij is nu 13 maanden en moet voor volwassen Maincoon voer. Ik ben nu radeloos en geef hem nu Purina Pro. Maar dit is niet het voer wat hij nodig heeft.
Is hier iemand die dit ook heeft met zijn of haar Maincoon? En is er een alternatief?

Nantastic Coontastic

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten

Geen probleem als je maine coon geen grote brokken eet, dat deze grote brokken moeten eten is naar mijn idee ook bedacht door de merken van voer zelf! Aangezien deze brokken graan bevatten en graan juist 1 van de oorzaken van tandplak is. Kleine brokken kunnen dus zeker ook! Zelf eten mijn maine coons de grande brokken van Prins die zijn groter en van Prins voeren we ook de vital care fit brokken die zijn klein. Sommige eten liever de grote en andere de kleine daarom voeren we ze alle twee. Daarnaast eten ze 2x per dag rauw vlees (kvv) en natvoer (granatapet en porta). Paar keer per week eten ze kuikens, klinkt mss eng maar deze bevatten goede voedingsstoffen en omdat ze er op moeten knagen is het ook erg goed voor de tanden.

Zorg in ieder geval altijd dat je naast de brokken ook dagelijks vlees of natvoer voert.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Geef eens royal canin pers dat zijn zo halve maantjes korrels, die zijn klein mss wil hij die wel. De vorm is speciaal voor perzen omdat ze moeilijker soms korrels oppakken maar de korrels zijn klein. Je kan klein zakje proberen..
Hier eten al de katten deze graag.
, ik heb een maincoon die geen grote brokken eet, Info en vragen voor katteneigenaren, Kattenforum SjEd, 12964, , 13:22, 30 dec 2018, 30 dec 2018, 3729, 12:30

Laatst bewerkt door een moderator:
mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Sanabelle heeft ook kleine brokken, dat krijgen die van mij omdat er dus geen graan, tarwe of maïs in zit bij bepaalde smaken.
Ik heb 1 Ragdoll die allergisch is voor maïs en aan de diarree raakt van tarwe en graan.
De meeste soorten van Sanabelle hebben kleine brokken, behalve de grande en dental.
Kijk maar eens op zooplus , daar hebben ze veel verschillende soorten merken en smaken.

Bovenaan Onderaan