Wat is er Nieuw?

Hoeveelheid voeding nestje kittens

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo allemaal,

Onze poes Babbel is zondag bevallen van vijf prachtige kittens :cat-heart-eyes-emoji: Nu wil ik goede, kwalitatieve voeding voor de kittens (natvoer + droogvoer), en het is me inmiddels gelukt om dat in ieder geval uit te zoeken, maar nu is de vraag: hoeveel? Vind dit nogal lastig aangezien ik veel verschillende hoeveelheden zie langs komen, en ik door de bomen het bos niet meer :BC1Zie namelijk op de verpakking van het natvoer staan dat je uit mijn hoofd 85 gram moet geven aan een volwassen kat van 3 kilo, maar wanneer ik op https://www.catmoneo...am-voer-kitten/ kijk en dit uitreken zit ik toch echt wel boven de 100 gram, en dat voor een kitten! Dus... mijn vraag is of jullie me kunnen helpen, want wat is nu de goede hoeveelheid?

Groetjes Nadine
 
Als eerste natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van de kittens. Nu zijn ze natuurlijk sowieso nog veel te klein om zelf te eten en zal dat nog een paar weekjes duren. Daarom als eerste belangrijk om te zorgen de de moeder voldoende en goed voer krijgt. Ook is het goed om de moeder nu naast haar vertrouwde voer ook brokjes te geven speciaal voor "mother and kittens" , als het goed is heeft RC die sowieso.

Betreffende de kittens, onbeperkt! Niet kijken naar grammen want elk kitten is anders en de 1 eet meer dan de ander. Dus beste meerdere keren per dag (3 tot 4 keer) natvoer aanbieden (beter nog is kvv rauw vlees) en daarnaast onbeperkt 24/7 beschikking tot brokjes.
 
De eerste 3-4 weken drinken ze natuurlijk nog gezellig bij de moeder, en deze lijkt melk in overvloed te hebben, dus dat zit wel goed :) Geef haar op dit moment inderdaad ook speciale brokken. Ik was van plan te beginnen met Animonda vom Feinsten Baby Paté, wat ik eventueel nog wat papperiger kan maken met geitenmelk, en daarna rond de 6 weken langzaamaan ook kitten brokjes te geven. Ik zou dan natuurlijk ook tegen de tijd dat ik begin met natvoer direct al 24/7 een bakje brokjes klaar kunnen zetten, bedankt voor de tip! Dan is nog de vraag hoeveel natvoer ik ongeveer per keer moet aanbieden?
 
Laatst bewerkt:
Allereerst gefeliciteerd met de kittens.

Bij mij weten moet je niet kijken naar de hoeveelheid natvoer of droogvoer dat je aan kittens geeft als ze beginnen met vastvoer te eten in plaats van moedermelk.
Ze zijn in de groei en hebben dus veel stoffen nodig uit het eten om de energie te hebben om te kunnen groeien.
Je moet hier pas op gaan letten als ze een week of 12 of 13 zijn dan ga je meer gericht natvoer geven en geef ze gewoon droge brokken waar ze de hele dag van kunnen eten wanneer ze dit willen. Je moet pas echt erop gaan letten als ze te zwaar zijn, maar dat is een kitten niet snel omdat ze met tijden toch zeer veel bewegen/rennen/springen.
 
Dank voor al jullie snelle reacties! Is dit forum verder ook nog veel actief of valt dat tegen?

Oké, dan gaan we gewoon bij het aanbieden van natvoer kijken hoeveel ze opkunnen op dat moment, en dan bewaar ik het eventuele overgebleven natvoer uit het blikje wel in een bakje. Luchtdicht moet dit wel tot de volgende dag/volgende voedingstijd te bewaren zijn toch?
 
Ook namens mij gefeliciteerd met je kitten.

De ene keer is het wat actiever dan de andere keer maar we houden het forum netjes bij en zorgen dat alles veilig blijft zoals het hoort.
Dankjewel! Heb ook op andere kattenforums deze vragen gesteld, maar helaas na een hele tijd één of helemaal geen reactie daarop gekregen. Vind dit forum tot nu toe fijn werken, complimenten :)
 
Screenshot_20201030-163658_Chrome.jpg
 
Ook namens mij gefeliciteerd met je kitten.

De ene keer is het wat actiever dan de andere keer maar we houden het forum netjes bij en zorgen dat alles veilig blijft zoals het hoort.
Dankjewel! Heb ook op andere kattenforums deze vragen gesteld, maar helaas na een hele tijd één of helemaal geen reactie daarop gekregen. Vind dit forum tot nu toefijn werken, complimenten :)
Al gezien, antwoordde al via de app :)
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23

Vergelijkbare onderwerpen

Back
Bovenaan Onderaan