Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

help! mijn kat kan (nog steeds) niet zelfstandig drinken!

E

Elpee

Kitten

Hallo iedereen,

Ik zit met een groot probleem. Mijn kat (3 jaar geleden gevonden - uitgemergeld - was grond aan het eten - zwaar gehydrateerd en ondervoed, pootjes vol bloed en sneden erin, in beide oortjes 2 kleine stukken eruit,.. - Zo vond ik hem)
Hij was zindelijk (dat was mijn grootste angst eingelijk), maar op de ene of andere manier kan hij niet zelfstandig drinken.
Ik heb echt ALLES geprobeerd.. een waterfontein, overal drinkbakjes, de afwasbak laten vollopen, voordoen hoe hij moet drinken,.. maar tevergeefs..

Tot hiertoe drinkt hij (nog steeds) enkel vanuit de stromende kraan in de badkamer (wanneer ik zijn pootjes tegenhoud omdat hij eerst al het water er precies uit wilt krabben) EN (sinds recent) uit een kommetje met vers gevuld water MAAR ENKEL als ik het vasthoud voor zijn mond.. Als ik het kommetje neerzet schieten zijn voorpoten weer in actie (al het water eruit) en drinkt hij NIET..
Als ik heel laat thuis ben, of hem een nacht alleen laat, is hij compleet uitgedroogd (ondanks dat het huis VOL met waterbakjes staat - met als gevolg: een zwembad als ik thuiskom en een uitgedroogde kat..).

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar! Ik MOET hier echt heel erg DRINGEND een oplossing voor vinden. Ben steeds ongerust als ik een aantal uren niet thuis ben. Laat staan als ik eens een weekendje weg wil gaan..
Kan er iemand mij AUB helpen??

Groetjes,
Laura

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Dat met die poten in stromend water rammelen doen er twee hier ook. Billy en Floris en die drinken uit hun pootje. Je zegt dat hij onder een lopende kraan drinkt dan moet je mss op zoek naar een fontein waar er eerder zo straal uitkomt. Ik zal straks eens kijken welke fontein dat doet. Heb je al eens gewone melk geprobeerd vaak drinken ze dat wel graag. Wat je ook kan doen is bij natvoer extra water of kattenmelk mengen zodat hij meer vocht in krijgt. Whiskasmelk drinken ze vaak ook graag. Je hebt ook lactose vrije melk maar zou eerst koemelk proberen. Laat hij het toe via spuitje? Of mss via een tutterflesje.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Deze fontein bedoelde ik, zou dit iets voor je kat zijn?
product_drinkwell_original_pet_fountain_medpets_3_1411997288_8869-jpg.7904, help! mijn kat kan (nog steeds) niet zelfstandig drinken!, Gezondheid, Ziektes etc, Kattenforum SjEd, 12854, product_drinkwell_original_pet_fountain_medpets_3_1411997288_8869-jpg.7904, 19:11, 27 nov 2018, 28 nov 2018, 3630, 23:56

Bovenaan Onderaan