1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Beste Bezoeker wist jij dat het forum ook beschikbaar is in een donkere variant!

Klik links onderaan op Lichte kat en selecteer de Zwarte kat.

3. Beste Bezoeker wist jij dat je berichten eenvoudig kan delen op social media zoals: Facebook, Google+, Twitter en Whatsapp. Lees hier meer over het delen op social media

Hallo.

Discussie in 'Stel jezelf voor' gestart door Tikoes, 6 jun 2017.

1. Tikoes

Tikoes Kitten

Hallo allemaal. Ik ben Eline en van mijn 8 katten is er nog één over: Dopey. De meeste van mijn katten waren van de straat en gebleven tot het einde. Dopey (ex kater) heb ik bijna dood langs de kant van de weg gevonden in 2004. Ik heb een vraag over nierproblemen en kom daar op terug in het juiste topic.

2. Catherine

Catherine Moderator Medewerker Moderator

Welkom op het forum, mooi dat je straatkatjes een leuk leven hebt gegeven, je mag altijd je vraag stellen over nierproblemen heb zelf een nierkatje.

3. Edwin

Edwin Beheerder Medewerker
    Beheerder

Hallo Eline,

Welkom op ons forum.
    Wat een mooi gebaar dat je de katten van de straat gered hebt, verdrietig om te lezen dat je er ook afscheid van hebt moeten nemen.

Leuk dat je lid geworden bent, we zijn er om elkaar te helpen.

Groetjes
    Edwin.

4. Tikoes

Tikoes Kitten

Niet alleen katten Edwin, ik heb 2 zoveelste kans papegaaien gehad. Spetter (Venezuela amazone) heb ik met 1 jaar uit een schuur gekocht in 2009 en in 2011 heb ik een oudere gele voorhoofd amazone geadopteerd (Stichting Vrolijke Papegaai). Loretta (50+) had gebreken en ik heb haar een goede oude dag kunnen geven.Ze was blind aan 1 oogje, had copd en kreeg tia's.

Vanaf februari 2015 werd de zorg aangepast omdat ze dementie verschijnselen begon te vertonen. Afgelopen 30 maart (2017) was het op en heb ik haar in laten slapen bij haar vaste vogelarts. Omdat ik geen 2e papegaai wilde en Spetter niet alleen papegaai wilde laten zijn is zij naar Nally's Papegaaien gegaan (23 april 2017), waar ze weer mag vliegen en samenleven met soortgenoten. Ze mag weer papegaai worden onder de papegaaien. Het is voor mij een lang proces geweest om Loret te begeleiden en uiteindelijk een juiste keuze te maken voor Spetter.

Mijn dames hebben een vrij vrolijk leven gehad (wel gewiekt). Ze kwamen elke dag buiten, gingen zoveel mogelijk mee en gaandeweg het dementie proces ging Spetter mee fietsen, eigen zitplekken in de moestuinen hadden ze, een eigen slaapkamer en een vogeljungle in de huiskamer.

Er is sectie verricht op Loretta en ook op de hersenen (dementie aangetoond). Verder waren haar hart, lever en longen beschadigd. Ik heb alle informatie doorgegeven aan Yvonne van Zeeland (Utrecht) omdat het onderzoek naar het brein van de papegaai in de babyschoenen staat. Mijn katten hebben altijd goed samengeleefd met mijn vogels, Spetter was zelfs vriendjes met Hummer (foto).

Een kort verhaal dat 8 jaar omvat, en Dopey is de laatste.

Deel Deze Pagina