Wat is er Nieuw?

Hallo allemaal

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hoi allemaal, wij stellen ons even voor:

Ik ben de "moeder" van Bones en Dax. Ik kan zelf geen kinderen krijgen dus dit zijn mijn kinderen.
Bones is geboren op 21-10-2012 en is 3 maandjes ouder dan Dax, geboren op 19-01-2013.
Het zijn 2 heerlijke ventjes, lopen me overal achterna, slapen bij me op bed (zonder hun slaap ik niet), spelen en stoeien lekker met elkaar en dan natuurlijk het lekker knuffelen en bij je willen liggen overal waar je zit :D .
IMG_0259.JPG
IMG_0290.JPG
IMG_0288.JPG
IMG_0254.JPG

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hallo Mariska,

Welkom op het ragdoll forum.
Wat een beauty's heb jij zeg :)
Wij zijn toch eigenlijk bevooroordeeld met zo'n mooie poezebeesjes:D

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Bones is Blue Tabby Bicolor (op mijn avatar foto links)
Dax is Lilac Point (op mijn avatar foto rechts)
De avatar foto is meer dan een half jaar oud, want toen was Dax pas 6 of 7 maandjes en die is nu ook al weer 13 maanden zowat. En Bones is daar nog heel licht van kleur en die is nu ook donkere en heeft en krijgt steeds meer strepen. Goh wat gaat de tijd toch snel als je veel plezier hebt met deze 2 fijne ventjes.

Bones is de ondeugendste (altijd al geweest), ook gehecht aan mij maar minder dan Dax, vanwege zijn strepen ook wel Tijger genoemd. Heeft minder lange haren dan Dax, scheelt ongeveer de helft. Daarom lijkt het of Dax groter en zwaarder is dan hij maar dat is niet zo.

Dax is introvert en verlegen en echt heel erg gehecht aan mij, hij plakt zowat aan mij vast :p. Heeft een hele lange vacht met een geweldige kraag (nu al) , ook wel Leeuwtje genoemd vanwege zijn kraag :D.

Zal proberen wat meer foto's te plaatsen. Moet ik ze eerst van mijn camera op mijn computer krijgen, op zoek dus naar het usb-kabeltje :p.

MiLu

Kompleet gek van katten
Welkom Mariska! Prachtige poezebeesten heb je!
En haha mijn Mika noem ik ook wel eens "leeuwtje" vanwege zijn grote kraag. Luka noem ik soms "draakje" vanwege zijn streken. En zo zijn en nog tal van bijnamen maar dat zal iedereen wel hebben ;)

Tuta81

Kompleet gek van katten
De avatar foto is meer dan een half jaar oud, want toen was Dax pas 6 of 7 maandjes en die is nu ook al weer 13 maanden zowat. En Bones is daar nog heel licht van kleur en die is nu ook donkere en heeft en krijgt steeds meer strepen. Goh wat gaat de tijd toch snel als je veel plezier hebt met deze 2 fijne ventjes.

Bones is de ondeugendste (altijd al geweest), ook gehecht aan mij maar minder dan Dax, vanwege zijn strepen ook wel Tijger genoemd. Heeft minder lange haren dan Dax, scheelt ongeveer de helft. Daarom lijkt het of Dax groter en zwaarder is dan hij maar dat is niet zo.

Dax is introvert en verlegen en echt heel erg gehecht aan mij, hij plakt zowat aan mij vast :p. Heeft een hele lange vacht met een geweldige kraag (nu al) , ook wel Leeuwtje genoemd vanwege zijn kraag :D.

Zal proberen wat meer foto's te plaatsen. Moet ik ze eerst van mijn camera op mijn computer krijgen, op zoek dus naar het usb-kabeltje :p.

Leuk is dat he, hoe verschillend ze zijn qua karakter! De kleinste hier is de grootste held, en de grootste is de bangste! ;)
En inderdaad de verandering gaan zo snel. Ik zag laatst een foto van Micka toen hij nog geen kraag had, 3 maand later was die er ineens!
Ik noem ze mijn toverballetjes... :)

Tuta81

Kompleet gek van katten
Welkom Mariska! Prachtige poezebeesten heb je!
En haha mijn Mika noem ik ook wel eens "leeuwtje" vanwege zijn grote kraag. Luka noem ik soms "draakje" vanwege zijn streken. En zo zijn en nog tal van bijnamen maar dat zal iedereen wel hebben ;)

Ook hier tal van bijnamen. Mijn Micka is ook net een leeuwtje, maar vanwege zijn gedrag en grootte noemen we hem vaak ons keeshondje! :p
Tigra is ons hangbuikzwijntje, omdat hij al zo snel een hangbuikje kreeg. Maar voor alle Raggy's is ook de bijnaam toverbal favoriet... ;)

Ellen Majeur

Ik hou van katten
Ook hier tal van bijnamen. Mijn Micka is ook net een leeuwtje, maar vanwege zijn gedrag en grootte noemen we hem vaak ons keeshondje! :p
Tigra is ons hangbuikzwijntje, omdat hij al zo snel een hangbuikje kreeg. Maar voor alle Raggy's is ook de bijnaam toverbal favoriet... ;)

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's van Bones en Dax.
Tja, Phlooph (zeg: "floef") is natuurlijk al bijna een bijnaam. Ik mocht zelf zijn stamboom-naam opgeven en voluit heet hij: Phlooph da Dakh Won (the dark one) Hij was de donkerste uit het nest, alhoewel er nog maar weinig "point" aan zat.
Al snel werd het echter ook "Diederik". Vraag me niet waarom. Het heeft niets met Samson te maken, hell no!
Maar soms ziet hij er gewoon uit als een Diederik. :-)

Ellen Majeur

Ik hou van katten

Bones kijkt inderdaad wel ondeugend op de tweede foto!

Tuta81

Kompleet gek van katten
Tja, Phlooph (zeg: "floef") is natuurlijk al bijna een bijnaam. Ik mocht zelf zijn stamboom-naam opgeven en voluit heet hij: Phlooph da Dakh Won (the dark one) Hij was de donkerste uit het nest, alhoewel er nog maar weinig "point" aan zat.
Al snel werd het echter ook "Diederik". Vraag me niet waarom. Het heeft niets met Samson te maken, hell no!
Maar soms ziet hij er gewoon uit als een Diederik. :)

Ik vind het een leuke en originele naam, en leuk bedacht ook!
Hier hebben 'bijna' alle katten als 2e letter een i en als laatste een a. Dat is eigenlijk gewoon zo ontstaan omdat ik al een kira en simba had. Nicky de oudste kat valt daar een beetje buiten, maar ja toen ik die naam bedacht was ik ook pas een jaar of elf.. ;)
Het wordt nu lastig verzinnen als er ooit nog eentje bij komt... :rolleyes:

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Maar soms ziet hij er gewoon uit als een Diederik. :)

Sorry, het zal nog even duren ben druk op zoek naar mijn usb-kabel voor mijn fotocamera, heb die nog niet gevonden.
Hopelijk kan ik jullie morgen verrassen met de foto's :)

Merlijn

Kompleet gek van katten
Welkom met je twee prachtige katten!
we zijn idd wel bevooroordeeld hé, al onze ragdolls zijn om te mooier in onze ogen.
knap hoor, zo plat op de rug kunnen liggen! mijn Merlijntje is nog wat onhandig, hij heeft nog wat steun nodig als hij plat op de rug wil liggen. blijkbaar wel een favoriete pose van onze jongens denk ik.

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Een knapperd heeft een oogontsteking :(
Dinsdag was alles nog goed, niks aan de hand en nu dit :( .
Ben met Dax (lilac point) vanmiddag bij de da geweest.
Die heeft een fluorescentie test gedaan om te kijken of zijn hoornvlies beschadigt was, die is in orde ... gelukkig.
Dus nu mag ik hem 4 keer per dag wat zalf in zijn rechter-oogje doen en dat 5 dagen lang, nu nog 4 dagen.
Hij vindt het niet leuk, maar ik beloon hem met wat lekkers en extra knuffels als ik hem behandelt heb.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4