Wat is er Nieuw?

gras spuwen en omvallen

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

NinaW86

Kitten
Hallo mensen,

Mijn kat gaat in mijn tuin naar buiten hier eet hij gras. Hoort geen probleem te zijn lijkt mij. Het is nu al ongeveer 4 a 5 keer voorgekomen dat als hij binnen komt hij het gras wat hij gegeten heeft uit spuwt (net alsof hij een vachtbal uitspuwt). Alleen na het uitspuwen van het gras valt hij om is dit normaal? Hij blijft niet lang liggen. Hij staat weer op loopt wat rond en eet wat brokjes. Moet ik me zorgen maken en naar de dierenarts gaan? Ben er een beetje onzeker over. Graag hoor ik jullie meningen.
 
Als de katten hier gras eten geven ze dat 9 kans op 10 terug over, vaak eten ze gras als ze hun beetje ambetant voelen bv door haarbal... en door over te geven komt die vaak mee eruit. Dus u niet teveel zorgen maken
 
Als de katten hier gras eten geven ze dat 9 kans op 10 terug over, vaak eten ze gras als ze hun beetje ambetant voelen bv door haarbal... en door over te geven komt die vaak mee eruit. Dus u niet teveel zorgen maken
Blijft toch gek dat hij er steeds bij omvalt.
 
Iets gelijks hebben wij gehad met een soort kattengras dat je zelf moest zaaien. Onze kater at ervan en een paar minuten erna moest hij zeer heftig overgeven. Telkens als hij dat gras at was het mis. nu hebben we ander gras en geen problemen meer.
Ik zou toch contact met de da opnemen want omvallen is geen normale reactie.
Sterkte.
 
Gewoon gras in de tuin is scherper dan kattengras, dus oppassen dat er geen bloed bij zit.
Een kat eet gras omdat ze last van een haarbal hebben en die kwijt willen.
Dat je kat omvalt nadat deze het gras er weer uitgooid is niet goed, dit hoort niet.
Net als wat Edwin zegt, neem contact met je da en overleg of en wat je kan doen om dit te verhelpen of te voorkomen.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan