Golden Grey

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Golden Grey

Dit is zeer fijn, klonterend kattengrit van bentoniet uit Canada, met babypoeder geur en hoog absorptievermogen.

Bestaat uit fijn bentoniet en is zeer geliefd bij kattenbezitters.

De voordelen van Golden Grey kattengrit in één oogopslag:
- Bentoniet (korreling: gr12)
- 380% absorptie vermogen
- Klontert handig samen
- Weinig stof

De klei, die voor Golden Grey kattengrit wordt gebruikt,
is een natuurproduct en daarom onschadelijk voor uw kat.

Het stofvrije kattengrit bestaat uit het klontende granulaat,
dit materiaal blijft niet aan de poten van uw kat hangen,
zodat het in huis schoon blijft. U hoeft bij het schoonmaken
alleen maar de klonten te verwijderen en dus niet perse de
hele kattenbak te legen. Dit maakt Golden Grey duurzamer en
zuiniger dan gewoon kattengrit. Met 14 kg Golden Grey kattengrit,
gebruikt u normaal 42,2 kg traditioneel kattengrit.

Verkrijgbaar in:
Golden Grey (rood) met babypoedergeur
Golden Grey Master (paars) met babypoedergeur
Golden Grey Odour (blauw) ZONDER geur
Golden White (licht blauw) met lavendelgeur

Mijn eigen ervaringen:
- Klontert SLECHT >> valt heel snel uit elkaar
- Vormt klei-klont op kattenbakbodem wat moeilijk te verwijderen is (grrrrr)
- Geen uitloop door het hele huis, wel rond om de bak tot 2 meter
- absoluut niet STOFARM , zelfs niet voor de katten, maar zeker
niet voor de baasjes bij het vullen/schoonmaken van de bak
- kijk uit met de geuren, sommige katten kunnen niet goed tegen de geur
Ik meng op dit moment de Golden Grey Rood (babypoedergeur)
met de Golden Grey Blauw (ZONDER geur) zodat de babypoedergeur
minder sterk ruikt en mijn schatjes gewoon de bak gebruiken.
Maar ik stap toch weer terug naar Cat's Best, dan maar wat meer uitloop, maar deze
is wel beter op te ruimen uit de bak, klontert ook goed, valt niet snel uit een.

Ik heb Golden Grey Master, tot nu het beste kattengrit wat ik heb gebruikt, en ik heel wat geprobeerd...

Goed absorptievermogen en geurbestrijding.

Ik heb Golden Grey Master, tot nu het beste kattengrit wat ik heb gebruikt, en ik heel wat geprobeerd...

Hoi @Desiree
Er wordt altijd gezegd dat het weinig stoft maar daar kom je natuurlijk pas achter als je het gekocht hebt, en dan valt het toch tegen
Wat is jou ervaring met de stof?

Hoi @Desiree
Er wordt altijd gezegd dat het weinig stoft maar daar kom je natuurlijk pas achter als je het gekocht hebt, en dan valt het toch tegen
Wat is jou ervaring met de stof?

Naar mijn ervaring stoft het meeste kleivormende kattengrit wel, dus deze ook, maar stukken minder dan andere merken zoals Cat & Clean, Classy Cat en Extreme Classic.

Ik gebruik het al een hele tijd. Heb eerst altijd de Extreme classic gehad maar die werd slechter en duurder. Daarom de Golden Grey geprobeerd en is me goed bevallen.

Ik koop het bij zooplus. En als je fokkerslid bent krijg je 10 procent korting. Altijd meegenomen.

Loopt deze erg uit? Ik heb nu namelijk grit dat aan de pootjes van mijn kitten blijft hangen en we hierdoor altijd veel grit buiten de kattenbak hebben liggen.

Loopt deze erg uit? Ik heb nu namelijk grit dat aan de pootjes van mijn kitten blijft hangen en we hierdoor altijd veel grit buiten de kattenbak hebben liggen.

Ja Golden Grey loopt erg uit. Ik heb dit kattengrid ook een paar maanden geprobeerd en hetlag door heel mijn huis heen, ondanks dat er toch uitloopmatjes bij de kattenbakken lagen, bleef er veel grit in hun pootjes hangen dat ze dan door het hele huis heen achter laten.

Ja Golden Grey loopt erg uit. Ik heb dit kattengrid ook een paar maanden geprobeerd en hetlag door heel mijn huis heen, ondanks dat er toch uitloopmatjes bij de kattenbakken lagen, bleef er veel grit in hun pootjes hangen dat ze dan door het hele huis heen achter laten.
Heb je een goed alternatief gevonden? Ik ben namelijk nogal zoekende. Ik heb het kattengrit van de AH. Is op zich prima grit, alleen heb altijd last van uitloop. Naar mijn idee komt het omdat het grit te fijn is...

Heb je een goed alternatief gevonden? Ik ben namelijk nogal zoekende. Ik heb het kattengrit van de AH. Is op zich prima grit, alleen heb altijd last van uitloop. Naar mijn idee komt het omdat het grit te fijn is...

Ik gebruik weer Cat's Best, maar ook daar heb je uitloop.
Dat heb je bij elke kattenbakvulling.
Alleen Cat's Best is na genoeg stof vrij.
De meeste kattenbakvullingen beweren dat ze stofvrij zijn maar zijn het totaal niet.
Mijn Raggies hadden dus ook veel last van het stof van Golden Grey als ze in de bak bezig waren, veel niezen.
En dit is een heel stuk minder bij Cat's Best, dan doen ze af en toe niezen als ik het laatste beetje uit de zak in hun bak heb gedaan.
Daarnaastis Cat's Best milieuvriendelijker dan de meeste kattenbak vullingen, omdat Cat's Best gewoon in de groene kliko mag.
Cat's Best is van plantenmateriaal, er zijn er nog een paar kattenbakvullingen van plantenmateriaal of zelfs van hout, deze mogen
ook allemaal in de groene kliko. Maar de meeste moeten in de grijze kliko omdat ze niet milieuvriendelijk zijn.

Onze ervaring is dat alle klei achtig grid soorten wel uitloop en stof produceren de ene wat meer dan de andere.
Soms staat op de verpakking dat het stofvrij is maar dat is onzin.
Ook klont de ene meer dan de andere.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3