Wat is er Nieuw?

Foto van de maand idee, geef je mening

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten
Hallo leden van het gezellige Sjed forum!

Samen met @Edwin zijn we aan het brainstormen voor een maandelijks terugkerende foto van de maand. De opzet is om elke maand een nieuwe foto van de maand te starten (begin van elke nieuwe maand) die dan zal lopen tot de maand bijna voorbij is. Elke maand zal er een nieuw onderwerp zijn, leden kunnen dan in die maand een foto maken van hun kat(ten) die te maken heeft met het thema en kunnen deze foto insturen. Ook is het plan om dan met het zelfde thema een foto van de maand uit de oude doos te maken, waarin leden een foto kunnen insturen die al ouder is maar wel bij het thema past. Elke maand zullen er dus twee foto-wedstrijden zijn maar wel met het zelfde thema. Als de maand bijna voorbij is maken we een poll waarin mensen kunnen stemmen op de ingezonden foto's. De foto van de maand winnaar zal dan met de foto een maand lang op de voorpagina van sjedd.com pronken en de foto van de maand uit de oude doos winnaar pronkt een maand lang als profielfoto op de Facebookpagina van Sjedbb.com . Verder zitten we nog te brainstormen of we per kwartaal nog iets leuks kunnen bedenken voor de grote winnaar maar dat is nog even afwachten of er ook genoeg animo is vanuit de leden.

Onze vraag is dus hoe jullie het vinden als er elke maand een foto van de maand wordt gehouden op het forum en of je ook mee zou willen doen en het leuk zou vinden?

We hebben even een poll gemaakt zodat je kunt stemmen en zo je mening kunt geven, maar het zou ook leuk zijn als jullie in een reactie nog even laten weten wat jullie er van vinden.
 
Het gaat niet specifiek op raskatten hoor @Anabelle , inderdaad maakt iedereen kans om te winnen, het gaat meer om of de foto bij het thema past en daar kun je altijd weer leuke dingen bij bedenken. Dus je zeker niet tegen laten houden en gewoon lekker met de camera in de weer als er een thema bekend is ;) Het levert vaak ook nog leuke momenten voor jezelf op want katten kunnen heerlijke clowns zijn voor de camera is mijn ervaring haha.
 
Het gaat niet specifiek op raskatten hoor @Anabelle , inderdaad maakt iedereen kans om te winnen, het gaat meer om of de foto bij het thema past en daar kun je altijd weer leuke dingen bij bedenken. Dus je zeker niet tegen laten houden en gewoon lekker met de camera in de weer als er een thema bekend is ;) Het levert vaak ook nog leuke momenten voor jezelf op want katten kunnen heerlijke clowns zijn voor de camera is mijn ervaring haha.
 
Ik ben dol op mijn katjes en fotografeer ze ook altijd.
Maar vaak hoor ik reacties van eigenaars van raskatten en ik begrijp het wel.
Die zijn apetrots op hun dieren. Net zoals mijn man en ik op onze dieren.
Een van onze dochters heeft ook een prachtige raskat, waar ik overigens ook dol op ben.
Maar fotografisch heeft deze kat altijd een voordeel. Zelfs al poseren ze helemaal niet.
Onze katjes daarentegen probeer ik altijd " te vangen " met de camera om in hun innerlijk te kijken.
Katten zijn zo bijzondere dieren, ik kan wel de hele dag met hun bezig zijn, bij wijze van spreken dan.
Maar ik besef heel goed dat je van andere mensen niet mag verwachten dat ze de schoonheid van het karakter van
andermans kat zien.
Wat je wel ziet, is de buitenkant.

Hier een foto van een kat, die om op te vreten is, maar helemaal niet poseert.
10947622_10152714635958121_1687709118_n.jpg



Annabelle
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben dol op mijn katjes en fotografeer ze ook altijd.
Maar vaak hoor ik reacties van eigenaars van raskatten en ik begrijp het wel.
Die zijn apetrots op hun dieren. Net zoals mijn man en ik op onze dieren.
Een van onze dochters heeft ook een prachtige raskat, waar ik overigens ook dol op ben.
Maar fotografisch heeft deze kat altijd een voordeel. Zelfs al poseren ze helemaal niet.
Onze katjes daarentegen probeer ik altijd " te vangen " met de camera om in hun innerlijk te kijken.
Katten zijn zo bijzondere dieren, ik kan wel de hele dag met hun bezig zijn, bij wijze van spreken dan.
Maar ik besef heel goed dat je van andere mensen niet mag verwachten dat ze de schoonheid van het karakter van
andermans kat zien.
Wat je wel ziet, is de buitenkant.

Hier een foto van een kat, die om op te vreten is, maar helemaal niet poseert.

Annabelle

Hey Anabelle ik vind dat toch een hele mooie kat hoor ;) en ik heb 4 Ragdolls voor mij maakt het uiterlijk niet noodzakelijk uit. Maar wel de essentie van elke kat apart, en ja oke ik fok Ragdolls maar de eerste was hier een castraatje dat hier puur toevallig is binnengekomen haha. En ik ben meer verliefd geworden op hun persoonlijkheid dan hun uiterlijk. Op andere kattenfora doe ik ook mee aan fotowedstrijden en ik stem daar toch regelmatig op HTK-tjes hoor. Ale dat merk ik dan he, die nemen gewoon meer grappige poses aan soms.
 
Hey Anabelle ik vind dat toch een hele mooie kat hoor ;) en ik heb 4 Ragdolls voor mij maakt het uiterlijk niet noodzakelijk uit. Maar wel de essentie van elke kat apart, en ja oke ik fok Ragdolls maar de eerste was hier een castraatje dat hier puur toevallig is binnengekomen haha. En ik ben meer verliefd geworden op hun persoonlijkheid dan hun uiterlijk. Op andere kattenfora doe ik ook mee aan fotowedstrijden en ik stem daar toch regelmatig op HTK-tjes hoor. Ale dat merk ik dan he, die nemen gewoon meer grappige poses aan soms.
 
Elk dier is gelijk vind ik, ras of geen ras... Zo zeggen mensen wel eens tegen me "ja met zulke mooie katten snap ik dat ze niet los buiten mogen" en dan zeg ik weer op mijn beurt dat als het rasloze katjes waren geweest ze ook niet los buiten hadden gemogen want ik hou van mijn diertjes, ras of geen ras :)

Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij een rasloos katje, diertje hebben we later in moeten slapen vanwege kanker, maar ook haar zette ik geregeld op de foto.

Zal binnenkort wat foto's van haar opzoeken op de harde schijf :)
 
Wat een heerlijk gezonde reactie!
Wij wonen in een klein dorpje dat als pleisterplaats wordt gebruikt door veel " weglopertjes, zwervertjes en avonturiertjes" op 4 pootjes.
Veel van die diertjes overleven hier de winter, vele vinden hun baasjes terug, door advertenties op Marktplaats of door Amivedi of De Hereniging op Facebook en Twitter.
We zoeken ook goede baasjes voor langdurige zwervertjes.
Ja, de asiels zitten vaak al helemaal vol.
Er wonen hier veel kattenliefhebbers, die zich inzetten voor de beestjes.
Elk dier heeft recht op bad, brood, bed.

Annabelle
 
Moet de foto uit de oude doos dan ook dezelfde kat zijn als de foto wedstrijd van de maand of mag het om heel andere eigen kat gaan?
 
Ik vind het een super leuk idee en zal dan ook mijn best doen om elke maand mijn bijdrage hieraan te leveren. :D
 
Hallo allemaal,

Even een kleine update.
Op de achtergrond druk bezig met de software voor de Foto van de Maand (FvdM)
Samen met @Nantastic Coontastic wat testen uitgevoerd en op 1 klein punt is alles klaar voor de live omgeving.
Wat is het geworden?

In het onderdeel Fotoalbums komt een nieuw album met de naam Foto van de Maand (FvdM)
Elke maand wordt er automatisch een nieuwe FvdM gestart
Elk lid kan dan 30 dagen een foto inzending, na deze dagen kan men gaan stemmen.
De winnaar wordt in een topic in het "zonnetje" gezet, elke gewonnen foto is te herkennen in het album FvdM met een rode banner met de tekst FvdM zie voorbeeld.
Screenshots_2015-05-12-22-04-51.png
Groetjes,
Edwin.
 
Kleine update.
Het laatste probleem is ook opgelost.
Deze maand (Mei) willen we als test maand gebruiken, vanaf 1 Juni loopt alles automatisch.

Aan alle leden de vraag om dit te willen testen en opmerkingen etc aan ons te willen melden.
Hier staat het album
Foto van de Maand mei, 2015

Groetjes,
Edwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan