Fairytale of Dreams Sinatra & Wizard of Love Merlin UPDATE#11

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten
De tweede en derde keer dat we bij de fokster in Duitsland waren om onze liefjes op te halen maakte ik kennis met de kleur cream high smoke.. Het leken wel witte beertjes en ik was erg onder de indruk van deze mooie kleur. Toen ik dus de eerste foto's van Re'Lexx online zag komen maakte mijn hart even een sprongetje.. Door zijn zilveren snoetje zag ik meteen dat hij vast en zeker High Smoke zou zijn.. Toch hebben we even gewacht om te kijken hoe hij zou ontwikkelen en toen ik de 4 weken foto's van de fokster kreeg wist ik het zeker, dit is een smoke wondertje met de looks van een wit beertje.

Dus nu mag ik hem eindelijk voorstellen en na even nadenken heb ik hem de naam "Fairytale of Dreams Sinatra" gegeven met als roepnaam Sinatra. Ik de dromer die graag in sprookjes geloof en de grote fan van de muziek van Sinatra en het is een erg leuke combinatie met de naam van onze Mr. Bojangles omdat dit weer een verwijzing is naar een liedje van Frank Sinatra. Zo is de cirkel dus mooi rond en is het voor nu weer druk aftellen want we gaan hem 24 Januari ophalen in Duitsland.

Hij is geboren op 25 September 2015 en heeft de zelfde vader als mijn 5 andere Duitse mannetjes. Hij komt uit een nestje van 3 en heeft 2 blue smoke broertjes.

De ouders

(0).webp

Samen met mammie

Samen met Mama.webp

2 weken

(0) 2 weken (1).webp

(0) 2 weken (2).webp

(0) 2 weken (3).webp

3 weken

(0) 3 weken (0).webp

(0) 3 weken (1).webp

(0) 3 weken (2).webp

4 weken

(0) 4 weken (1).webp

(0) 4 weken (2).webp

(0) 4 weken (3).webp

(0) 4,5 weken.webp

Samen met zijn halfbroer die 4 weken ouder is

Sinatra & Dreamer.webp

Wow wat een verassing en dat hield je al de tijd geheim voor ons.
Gefeliciteerd wat een leuk nieuws.
We zien de prachtige foto's wel komen.
Geniet ervan het is nog even wachten maar dat ben je inmiddels wel gewend :-P

Dat zijn nog eens leuke verassingen he @Edwin ;-)

Ik wilde het eerst helemaal zeker weten, dus daarom nog even mijn mond gehouden haha.. Als ze zo klein zijn kan er nog van alles gebeuren natuurlijk dus even de "safe" periode afgewacht ;-)

Ja het is weer een lange tijd aftellen, nog 3 maanden nu... Als hij 17 weken is gaan we hem ophalen.. De twee broertjes hebben we gehaald toen ze 13 weken waren, maar onze Siddhi is ook tot 17 weken bij de fokker gebleven omdat hij samen met Bojangles naar hier verhuisde en die was 3 weken jonger.. Op zich voor Sinatra zelf wel positief dat hij een paar weekjes langer bij zijn moeder en nestgenootjes is.. Vervelen zal hij zich niet want er gaan wat kittens die ze nu heeft naar het buitenland (vliegen) en die gaan sowieso dan pas met 16/17 weken weg.

Fairytale.webp

Leuk weer een nieuw familielid erbij, inmiddels heb je een grote familie.
Moeten we al sponsoren gaan zoeken voor het eten en grid :-P
Maar ff alle gekheid op een stokje, hoeveel kilo gaat er gemiddeld doorheen.

Haha nou hier komt die dan @Edwin

Per maand:

30 kilo of meer royal canin maine coon brokken

100 blikjes almo nature 70 gram
35 blikken almo nature 140 gram
100 zakjes royal canin natvoer 100 gram

Houtkorrels voor de kattenbakken weet ik niet precies... Wij werken met peewee bakken en dat is zuinig in gebruik en erg hygiënisch.. als er eentje poept ruim ik het meteen op dat scheelt ook... Ik denk dat we zo een 20 kilo houtkorrels in de maand verbruiken.

Dit is met 10 katten..

Sinatra zal tijdens zijn opgroeien zo een 200/250 gram carnibest en ik denk zo een 150/200 gram natvoer eten per dag en dan nog zijn brokken.

De dierenwinkel is wel blij met ons vermoed ik... We bestellen heel wat per maand ;)

Tjah.......... Sinatra komt niet alleen naar Casa di Coontastic en ook komt hij niet in Januari maar komt hij nu de dag na kerst :-D

En wie neemt hij dan mee.......??

Nou.... Zijn 1 week oudere halfbroertje (zelfde papa) En hebben we dat zelf zo besloten?
Nee Nee!! Dat hebben de mannetjes helemaal zelf bekokstooft...

Samuray (zoals hij op de stamboom heet) is enige kitten, dus eenmaal lekker meer ruimte trok hij meteen erg naar Sinatra toe, zo ontstond er dus een vriendschap waarbij ze samen slapen, samen beginnen te spelen en samen eten.. En toen ik dat zo volgde (via verhalen en foto's van de fokster) werd ik al misselijk bij het idee dat die twee uit elkaar gehaald zullen gaan worden... Dus nee, dat laten we niet gebeuren! En zo ontstond het dat niet 1 maar dat er 2 wondertjes onze familie definitief compleet komen maken nog voordat het nieuwe jaar van start gaat.

Informatie over Samuray

Katertje in de kleur Cream Smoke White
Geboren 18 September 2015

De naam die ik hem heb gegeven "Wizard of Love Merlin"
Deze naam heb ik bedacht voor hem omdat hij zichzelf erg dapper en liefdevol zo ons leven en hart heeft in getoverd.

Hij heeft dezelfde vader als onze 6 mannetjes van dezelfde fokker, zijn Oma is de moeder van Sinatra en zijn Opa komt ook weer voor in de stamboom van onze Siddhi, Pablo en Mr. Dreamy.

Of hij echt smoke is dat is nog niet heel goed te zien, het lijkt er wel op maar het kan ook dat hij solid met wit is. Als hij smoke is dan denk ik dat hij een laag smoke gehalte heeft zoals mijn Mr. Bojangles.

En dan hier wat foto's...

De ouders

(0).webp

2 weekjes en samen met Mama

(0) 2 weken met Mama.webp

4 weekjes

(0) 4 weken (0).webp

(0) 4 weken (1).webp

(0) 4 weken (2).webp

5 weekjes

(0) 5 weken (1).webp

(0) 5 weken (2).webp

(0) 5 weken (3).webp

Nou @Edwin ik denk dat ik mijn gemaakte berekening voor je over het maandelijkse voerverbruik nog een beetje zal moeten gaan aanpassen :-P

Wederom gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding wat een gezellige en grote familie is het geworden:BC18:BC5
Wat een verassing en wat leuk dat het eerder gaat gebeuren ook, scheelt weer even wachten.
Wat betreft de bekering die je gemaakt hebt daar zullen we het maar niet meer over hebben :BC3 ik zo gaan crowd funden :-)

Veel geluk toegewenst met je nieuw katjes

@Edwin zeker een hele gezellige grote familie en ben ook heel blij dat ik al eind dit jaar van ze kan gaan genieten en niet tot eind Januari hoef te wachten haha!
Dat crowd funden is nog niet eens zo een gek idee hahaha!!! :-D

Hier nog een foto met de twee vriendjes samen...

Sinatra op de voorgrond en 5 weekjes
Merlin er achter en 6 weekjes

5 en 6 weken.webp

5,5 en 6,5 weken.webp

Ik kreeg gisteren deze lieve foto van mijn twee schatjes..
Ze hadden samen gespeeld en toen ze foto wilde maken gingen ze er al mooi voor zitten haha!
Ze zijn nu 5,5 en 6,5 weken.. Links is Sinatra en rechts Merlin.

En van Sinatra ook apart foto's gehad, dus die post ik ook meteen even!

(0) 5,5 weken (1).webp

(0) 5,5 weken (3).webp

Bijlagen

• (0) 5,5 weken (2).webp
    (0) 5,5 weken (2).webp
    15,4 KB · Weergaven: 369
Vandaag nieuwe foto's gekregen van Merlin...
Hij is nu 7 weekjes en wat een lekker mannetje is het al :BC14

En de fokster vertelde dat hij inderdaad met smoke is, was in begin wat moeilijk te zien maar nu kon ze het toch duidelijk zien :-D

(0) 7 weken (1).webp

(0) 7 weken (2).webp

(0) 7 weken (3).webp

Al een poosje geen update gepost....

Hier weer een paar foto's, niet van dit weekend, want de fokster is ziekjes dus de foto's komen wat later...
Nog 3 weekjes aftellen en dan gaan we ze eindelijk ophalen :-D

Sinatra zijn kleur is bijgetrokken, hij is red silver tabby met erg veel zilver :BC14

(0) 8 weken (0).webp
10 weken & 6,5 weken (0).webp

10 weken & 6,5 weken (2).webp
10 weken & 6,5 weken (1).webp
10 weken & 6,5 weken (3).webp

De kleine mannetjes groeien als kool en ontwikkelen zich prima, zijn de beste vriendjes en eigenlijk spelen en slapen ze altijd samen, zo lief! Nog maar 11 dagen aftellen en dan zitten we in de auto richting Duitsland! Nu met de feestdagen en de verbouwing van ons nieuwe huis, het uitzoeken van spullen en dingen regelen vliegen de dagen enorm snel voorbij, voor nu wel even een voordeel natuurlijk haha!

Ik kijk enorm uit naar het moment dat ik ze voor het eerst echt in de oogjes kijk en ze in mijn armen kan nemen!

11227378_10206504231982494_3044867326116624045_n.webp

12321158_10206504232262501_5916915291765644039_n.webp

12366390_10206504232142498_3409134374012423877_n.webp

12391788_10206504232182499_5315333273783211297_n.webp

Merlin.webp

Sinatra.webp

De kleine mannetjes groeien als kool en ontwikkelen zich prima, zijn de beste vriendjes en eigenlijk spelen en slapen ze altijd samen, zo lief! Nog maar 11 dagen aftellen en dan zitten we in de auto richting Duitsland! Nu met de feestdagen en de verbouwing van ons nieuwe huis, het uitzoeken van spullen en dingen regelen vliegen de dagen enorm snel voorbij, voor nu wel even een voordeel natuurlijk haha!

Ik kijk enorm uit naar het moment dat ik ze voor het eerst echt in de oogjes kijk en ze in mijn armen kan nemen!

Bekijk bijlage 6063

Bekijk bijlage 6064

Bekijk bijlage 6065

Bekijk bijlage 6066

Bekijk bijlage 6067

Bekijk bijlage 6068
Wat zijn ze mooi zeg, nog even volhouden en dan is het zover.

Haha inderdaad hier wel, maar had ander topic er over geopend toen ze thuis waren :-D

Maar de kleintjes zijn u 2 weken thuis en doen het super goed, enige die even moest wennen de eerste 3 dagen was Luna, maar de twee katers waren al vanaf eerste minuut meteen op hun gemak bij de rest. Luna keek eerst even de kat uit de boom maar na drie dagen was ze helemaal zichzelf en nu is ze de dikste vriendjes met iedereen , heerlijke levendige en ondernemende kittens en het is elke minuut van de dag weer enorm genieten :-)

Op mijn blog staan de dagelijkse foto updates met erg veel foto's ;-)

Luna.webp Merlin.webp Sinatra.webp
Liefjes.webp

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2