Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Ex-kater en poesje

Kirsten

Kirsten

Kat

Ik heb het al eens vaker over simba en nala gehat..
Ze nu best aan elkaar gewent spelen samen eten samen slapen samen elkaar schoon poetsen.
Maar opgeven moment lijkt het wel of simba haar zat wordt en pakt die haar bij haar keel en gaat dan flik bijten terwijl nala geluid maakt gaat die gewoon veder.. soms ook nog is met ze achter poten trappen.. maar nala doet zelf dan ook helemaal niks en blijft gewoon liggen.. tot wij ingrijpen en rennen ze allebei weg.en paar minuten daarna spelen ze samen.... ik durf ze ook niet samen te laten als ik weg ga bang dat ik terug kom en nala der strot is door gebeten.. nu heeft simba geen scherpe hoek tanden boven meer maar ik maak me wel zorgen het is altijd opeens uit het niets.... ze komen niet buiten.hebben genoeg slaap plaatsen en spelletjes en ook als ze apart willen zijn kan dat gewoon wat moet ik doen?

Nantastic Coontastic

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten

Ze niet samen laten bang voor doorgebeten kelen? Zoals ik lees is er niks ergs aan de hand en ze vechten niet toch? Hier doen sommige katten het ook en is gewoon een vorm van spel met misschien een tikkektje dominantie maar zeker geen vreselijk iets. Als je poes pijn zou hebben of het beu zou zijn dan laat ze hem dat zeker wel weten. Ik zou ze dus ook niet uit elkaar halen. Ik doe dit alleen als een grotere kat het doet bij ons kleinste kitten omdat die zich nog niet zo goed verweerd. Als je het gedrag observeerd en bestudeerd zul je merken dat er niks ergs aan de hand is en het zichzelf onderling ook oplost.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Dat is gewoon spelen vechten, beetje ook laten zien ik ben de baas nu is het goed geweest.
Zo leert de oudere ook de jongere hoe ze moeten vechten in leven als het ooit nodig mocht zijn.
Dat Nala gaat roepen is normaal maar niks ergs laat ze maar doen... Je zal rap merken als het menens zou zijn.

Bovenaan Onderaan