Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

ervaringen met fip katten die na de diagnose zijn blijven leven

S

Subo

Kitten

Ervaringen gezocht van mensen die een fip-kat na de eerste flare up nog thuis hebben gehad.

Mijn 2 jarige Birmaantje heeft 3 dgn op de kliniek op de spoedopname gelegen. :tear-from-one-eye-cat-emoji: Hij heeft in ieder geval galblaas- en galwegontsteking, mogelijk door fip.
Hij is in de kliniek genoeg opgeknapt en hij is dus nu thuis. De boodschap is nu: als hij verder opknapt was het ws geen fip en anders takelt hij af en laat ik hem inslapen.
Los van het feit dat ik het doodeng vind om hem weer thuis te hebben, en ik erg nerveus wordt van alles wat ik zie of juist niet zie:omg-cat-emoji: ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen bij wie de kat nog geleefd heeft na de eerste flare up.
Bleef de kat van ook echt gezond die tijd of was het toch meer een soort van pappen en nathouden?
Als mijn kat fip heeft is het droge fip.
Er is een fip-titer aangevraagd for what it’s Worth. En er staan nog kweken op het lab van gal en galblaaswandbiopt. Daar krijg ik morgen hopelijk uitslag van.
Volgens mijn arts zou de titer een indicatie geven in hoeveel mate hij positief test op Corona en dus helpen bij iets meer bevestigen van het vermoeden. En verder moet hij het dus nu gewoon gaan laten zien.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ik heb een fip katje gehad, bij mijn ragdoll was het natte fip.. Ze hebben het bij haar gemerkt toen ze gesteriliseerd moest worden. Ze was toen al tijdje niet goed in haar vel en dierenarts dacht eerder dat het door stil krols was. Dus terug toe genaaid en geen sterilisatie gedaan heeft toen gele vocht uit de buik gekuist en gespoeld. Heb haar met dwangvoeren nog een weekje bij me gehad en op 2 januari was het genoeg mond stond vol blaren en heb ik haar laten inslapen ze was amper 8 maanden oud. Bij droge fip geen ervaring, weet alleen dat het langer duurt en op termijn de organen uitvallen. Vaak geven ze cortisonen om het te onderdrukken maar genezen tot nu toe niet. Eerst best de labo uitslag afwachten, want ik heb ook geleerd dat het niet altijd fip is. Dierenartsen zeggen dat maar al te rap. Heb andere kat die doodziek was, had ik geluisterd 7j geleden waS zino er nu niet meer. Volgens DA 1 had hij fip en ik zei nee dat is het niet... 3 jaar gesukkeld met 3 dierenartsen en dan in de kliniek hebben ze gevonden dat het auto immuunziekte was. Dus cortisonen levenslang... Maar tot nu toe is hij er nog. Ga zelf voor 2de opinie als je niet zeker bent want op fip kunnen ze niet testen. Als er ontsteking in lichaam zit zijn titterwaardes ook hoog... dus zegt niks over fip

S

Subo

Kitten

Ik heb een fip katje gehad, bij mijn ragdoll was het natte fip.. Ze hebben het bij haar gemerkt toen ze gesteriliseerd moest worden. Ze was toen al tijdje niet goed in haar vel en dierenarts dacht eerder dat het door stil krols was. Dus terug toe genaaid en geen sterilisatie gedaan heeft toen gele vocht uit de buik gekuist en gespoeld. Heb haar met dwangvoeren nog een weekje bij me gehad en op 2 januari was het genoeg mond stond vol blaren en heb ik haar laten inslapen ze was amper 8 maanden oud. Bij droge fip geen ervaring, weet alleen dat het langer duurt en op termijn de organen uitvallen. Vaak geven ze cortisonen om het te onderdrukken maar genezen tot nu toe niet. Eerst best de labo uitslag afwachten, want ik heb ook geleerd dat het niet altijd fip is. Dierenartsen zeggen dat maar al te rap. Heb andere kat die doodziek was, had ik geluisterd 7j geleden waS zino er nu niet meer. Volgens DA 1 had hij fip en ik zei nee dat is het niet... 3 jaar gesukkeld met 3 dierenartsen en dan in de kliniek hebben ze gevonden dat het auto immuunziekte was. Dus cortisonen levenslang... Maar tot nu toe is hij er nog. Ga zelf voor 2de opinie als je niet zeker bent want op fip kunnen ze niet testen. Als er ontsteking in lichaam zit zijn titterwaardes ook hoog... dus zegt niks over fip
Bij Mokka toonden meerdere tests helaas duidelijk fip aan en was de eerdere hypothese van cholangitis en cholangeahepatitis ( galblaas) duidelijk ontkracht.
Hij takelde vandaag zonder infuus etc ook echt af. Ik heb hem vanmiddag lekker op mijn schoot in laten slapen.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Heel veel sterkte.
kaart-afscheid-2-png.8212, ervaringen met fip katten die na de diagnose zijn blijven leven, Gezondheid, Ziektes etc, Kattenforum SjEd, 14394, kaart-afscheid-2-png.8212, 09:27, 15 sep 2019, 20 sep 2019, 4863, 17:03

B

BorisBilly

Kitten

Ik heb vrijdag de diagnose gekregen van mijn 4 jarige Britse Langhaar....Fip...
Verschrikkelijk, de dierenarts start nu behandeling met cortisone om hem zo lang mogelijk comfortabel te houden. Er is zo weinig over geweten en ik zit nog met zoveel vragen... Het ergste vind ik de machteloosheid, het niet kunnen helpen... Ik wil sowieso een tweede opinie...
Veel sterkte met Subo

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ik heb vrijdag de diagnose gekregen van mijn 4 jarige Britse Langhaar....Fip...
Verschrikkelijk, de dierenarts start nu behandeling met cortisone om hem zo lang mogelijk comfortabel te houden. Er is zo weinig over geweten en ik zit nog met zoveel vragen... Het ergste vind ik de machteloosheid, het niet kunnen helpen... Ik wil sowieso een tweede opinie...
Veel sterkte met Subo
Fip is vreselijk en dodelijk.
Heb zoals je hoger kan lezen ook eentje aan afgegeven.
Er bestaat een test medicijn in china, illegaal hier in nederland of belgie. Het wordt wel besteld en verkocht hier maar kost pokke duur. Start fase is over de 500€ al. En de helft slaagt niet eens aan. Er is een fb groep waar je meer info kan vinden erover.

Als er met dat medicijn wil gestart worden moet je zo vroeg mogelijk starten ermee, en u dierenarts zal er mss niet voor open staan.
En pas ook op met sommige personen die het aankopen en voort verkopen voor meer geld.

Laat zeker tweede opinie doen want dierenartsen zwaaien al rap met fip. Hier ook 2de kat met mogelijk fip en drie jaar later na hard en lang vechten was het auto immuunziekte. Blij dat ik toen gevochten heb en mijn buikgevoel heb gevolgd. Als je vragen hebt mag je me altijd roepen. Veel sterkte

Bovenaan Onderaan