Enquête voeding (masterproef)

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

zherroel

Kitten
Hallo iedereen,

In het kader van mijn masterproef voor de opleiding Diergeneeskunde aan de UGent, wil ik graag achterhalen waarom u een bepaalde voeding geeft aan uw huisdier. Ik ben vooral geïnteresseerd in eigenaars die zelf koken, maar de andere soorten voeding worden eveneens mee opgenomen in het onderzoek en zijn belangrijk voor de resultatenverwerking.

De enquête bestaat uit meerkeuze vragen en korte open vragen en neemt ongeveer 10-15 minuten in beslag. U zou me enorm helpen door de vragenlijst in te vullen.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!
1f604.webp

Dit is de link naar de enquête: https://ugent.qualtrics.com/jfe/form/SV_80QJFJn0yiHa0iW

Ik heb de enquete ingevuld maar kan niet alles meegeven daar.
Door het verlies van onze Jezebel zondert onze witte (dove) kater die 5 maand bij ons was en veel samen met haar (Jezebel) was zich af.
Gisteren en vandaag zit hij in het washok (voorbij de veranda). Hij was altijd zeer aanwezig, riep veel, en at veel. Nu eet hij weinig en we horen hem niet. Vreemd vind ik het maar ik vermoed dat het een soort rouwproces is.
Onze Joy zat gisteren terug in de zetel tussen ons en begon de oude gewoonte terug op te pakken, op mijn bil, bij Griet op schoot, terug bij mij, bij Griet, wat soezen tussen ons in.
De plaatsen van Jezebel worden door niemand aangeraakt, vooral deze waar eerder wel over gekibbeld werd en soms bezet werd door een of andere kat die niet luistert naar de naam Jezebel.
Joly is een echte verpleegsterkat. Bij de buurvrouw gaat ze ook zitten als ze een mindere dag heeft wanneer ze op bezoek komt.
Zij was gisteren dan ook te vinden in het washok, en in de veranda. Dicht bij de kater, maar ook in het zicht van ons.
Ze kwam in de zetel op schoot, maar 1 maal. Niet een tweede en/of derde maal.
Daarna ging ze terug naar haar plaats in de veranda.
Vreemd hoe ook deze dieren treuren door de afwezigheid van Jezebel.

Nu, de reden waarom ik hier nog een post bij schrijf, onze katten eten en drinken na half februari minder, en slapen meer dan gemiddeld. Alsof ze een mini winterslaap houden.
Vorig jaar viel ons dat ook op.
Instinctief denk ik, om zodra er nieuwe prooidieren komen licht en fit te n vooral snel te zijn.
De kater eet echt te weinig momenteel.
We moeten een manier vinden om hem terug te stimuleren. Het lijkt een erg gevoelige kater.
Maar in de 5 maand dat we hem kennen kennen we hem onvoldoende om hem juist in te schatten.

Is dit verschijnsel bekend, dit van minder eten, en meer slapen aan het begin van de ruitijd?

Ik hoop dat je met mijn ervaringen iets kan doen voor je master en dat je de info nuttig vind.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4