Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Eenmalige aanval?

L

Lola

Kitten

Hoi! Mijn EK sjakie heeft gisteren een aanval gehad. Hij lag onderaan de trap te spartelen en te woelen en er kwam vocht/water uit zijn mondje. Ik heb filmpjes op gezocht gezocht en volgens mijn vriend (ik was zelf niet thuis) leek het op een epileptische aanval. Dit heeft hij nog nooit eerder gehad en er was van te voren niks afwijkends aan zijn gedrag. Kan dit een eenmalige aanval zijn en bijv veroorzaakt door een val van een erg stijle trap? Ik houdt hem natuurlijk scherp in de gaten nu maar vind het ook niet nodig om voor iets eenmaligs meteen naar de DA te rennen.

L

Lola

Kitten

Oja sinds niet lang na de aanval is hij ook weer helemaal de oude

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Je gaat best naar de dierenarts voor een check up.
Het kan zijn dat hij zijn hoofd heeft gestoten en dat het eenmalige aanval was. Maar het kan ook zijn dat er iets mis is en dat het nog kan gebeuren.
Er bestaat medicatie voor, maar denk dat je best als het nog is een scan laat maken vd hersenen. Volledig bloed analyse is ook aan te raden.

Ik heb het voorgehad met een kater van bij ons, die kreeg ineens aanvallen, maar die had chronische tandvlees ontsteking en was niets aan te doen kreeg er al medicatie jaren voor. En bij hem was het de ontsteking die in hoofd zat hij is paar weken later eraan overleden.

Maar zoals ik al zei het kan niets zijn, iets banaals maar ook iets ernstig daarmee altijd naar dierenarts ermee gaan en hem in oog houden. Krijgt hij aanval zorg dat hij op de grond ligt en zich nergens kan aan stoten..

Hou je ons op de hoogte?

L

Lola

Kitten

Ik heb vanmiddag de DA gebeld omdat het me maar niet lekker zat. Ik hoefde niet langs te komen omdat het nu goed met hem gaat. Moet alleen eetgedrag en stoelgang in de gaten houden. Het tandvlees en de tanden check ik regelmatig, ook mbt tandsteen, maar gister niet lang na de aanval was het mooi roze en nog.Hij is sinds vandaag zelf weer speels en daagt onze andere kater weer voorzichtig uit. Dus het ziet er goed uit. Maar ik houdt hem in de gaten en slaap nu met voorlopig met de slaapkamerdeur open

Bovenaan Onderaan