Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Lissy

Kompleet gek van katten
Waar moet je op letten bij je zoektocht naar een dekkater?
Ten eerste natuurlijk of hij alle echo testen heeft gehad en dna is getest. Bloed getest is voor felv en fiv. Alle testen behoren niet ouder te zijn dan 1 jaar. Dan ga je eerst eens kennismaken om te zien hoe de kater is van uiterlijk en karakter. Zijn de eventuele minpunten van je poes positief te maken met zijn pluspunten. Dan ga je kijken hoe het dekkontrakt in elkaar zit en kom je met de eigenaar van de kater tot een afspraak als alles tot beider teveredenheid is gelopen. Als je poes krols is dan zorg je dat ze geen lange nagels heeft, geen extra beestjes en goed getest is en ga je op weg.
Als je haar dan na diverse dagen weer ophaalt dan betaal je het dekgeld en is het wachten op een eventuele zwangerschap. Blijft die uit dan moet je in het kontrakt nakijken wat de voorwaarden zijn daarover.

J

Josje

Gast
Gast
Zelf heb ik 2 dekkaters die overal op zijn getest en verwacht dit ook van de poes die komt logeren. Idd nagels geknipt en vrij van beestjes. netjes zijn ingeent en de fiv en felv test recent. Het dek contract heb ik instaan bij geen opname mag de poes tot 2 keer terug komen, en bij geboorte van 1 kitten mag de poes ook weer terug komen. Dekgeld wordt vooraf betaald. Tot nu toe werkt dit prima ook. Daarnaast een kitten contract of kittens wel of niet de fok in mogen, maar dit gaat dan in overleg.

Choeke

Ik hou van katten
Wat ik mis in het begin topic is de bloedgroepbepaling van je poes.....Helemaal niet onbelangrijk.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4