Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

dagelijks braken

M

MesWit

Kitten

Help!

Wie maakt mij wijzer. Mijn kat Stoffel 2,5 jaar oud heeft tot hij 2 was niet gebraakt
Sinds 3-4 maanden werd het af en toe maar denk de laatste 6-7 weken eerst paar keer per week maar de laatste week dagelijks. Soms zitten zijn onverteerde brokken er ook bij.
Hij is over het algemeen buiten van 07.00-17.00 uur. Komt dan naar binnen om te eten, lees schransen. Het braken gebeurd meestal in de nacht, ochtend.
Ik heb nu ook al geprobeerd minder eten te geven. Water weg te halen en pas na half uur weer neer te zetten.
3-4 weken geleden nog voor inenting geweest en is hij nog na gekeken en was er niks aan de hand. Ik heb vrijdag wel een afspraak staan bij de arts, maar wellicht kan iemand van jullie gouden tip geven. Want ik weet gewoon ook dat het zielig is voor het beestje, maar zelf ben ik er ook wel klaar mee met telkens opruimen. Zeker nu het vanmorgen op mijn dekbed was.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Geef hem kleinere porties te eten, of in een zo een puzzel waar hij de brokjes moet uit vissen. Je kan ook anti schrokbak zetten.
Maar als dat niet helpt zou ik over gaan op andere voeding bv sensitive.
Welke voeding geef je nu?

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

maxresdefault.jpg
1028721684.jpg
download.jpg

Dit zijn zo wat voorbeelden...

M

MesWit

Kitten

Geef hem kleinere porties te eten, of in een zo een puzzel waar hij de brokjes moet uit vissen. Je kan ook anti schrokbak zetten.
Maar als dat niet helpt zou ik over gaan op andere voeding bv sensitive.
Welke voeding geef je nu?
Ik geef al kleinere porties maar helpt ook niet veel. Hij heeft van de zomer al op een sensitive dieet gezeten doordat hij een plek op zijn buik heeft waar hij aan likt en niet weten hoe t nu komt. Daar krijgt hij ook medicijnen voor elke dag.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Sensitive of speciaal voor darmen en maag minstens zes weken geven...

T

toska

Kat

Het kan ook liggen aan het maagzuur in zijn maag, die het eten dient te verteren? misschien krijgt hij/zij oprispingen? een kat eet van natuur gras,het is ook mogelijk dat hij door zich te wassen haar inslikt en dat dit een bol vormt in zijn maag, waardoor ze gras gaan eten om deze haarbol weer uit te spuwen.
mijn vermoeden 1 van de 2?

Bovenaan Onderaan