Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Castratie

Uit onderzoek blijkt dat een gecastreerde kat gemiddeld twee keer zo lang leeft als een niet-gecastreerde kat.
Bovendien wordt uw kat meestal rustiger, minder uithuizig en meer op u gericht na de castratie.
Een volwassen gecastreerde kat is wel gevoeliger voor het krijgen van onder meer overgewicht en blaasstenen.

Om blaasstenen te helpen voorkomen kunt u uw kat direct na de castratie een speciale voeding geven die helpt deze aandoeningen te voorkomen.
Bijvoorbeeld Royal Canin Neutered Satiety Balance.
Deze brokken gaan de vorming van struviet en calciumoxalaatstenen in de blaas tegen.
Daarnaast dragen ze bij aan het voorkomen van overgewicht.
Dat helpt ook bij het voorkomen van suikerziekte.
De brokken ondersteunen tot slot ook de gezondheid van het gebit, doordat de vorming van tandplaque en tandsteen vermindert.
De dagelijkse behoefte van uw kat is slechts 50 gram, waardoor de voedingskosten per dag minder dan € 0,50 zijn.

raggy

Kompleet gek van katten
Als je geen nestje kweekt is het inderdaad beter dat je uw poes laat steriliseren. Ik zie hier ook dat gecastreerde en gesteriliseerde katten veel rustiger zijn, en veel aanhankelijker.

S

Sindy

Gast
Gast
Ja ik wil het toch nog even kwijt.... eindelijk is onze Fay dan ook gesteriliseerd. Het is me echt zoveel meegevallen. Ik zag er zo tegenop omdat haar zusjes zo slecht op deze operatie had gereageerd. Maar Fay doet het prima!! Eigenlijk al vanaf het moment dat ik haar thuisbracht! Ze is afgelopen donderdag geholpen, vrijdag speciaal van mijn werk thuis gebleven maar was eigenlijk niet eens nodig! Ze is nu al weer behoorlijk aan het rennen en springen, hoop maar dat dat geen kwaad kan! Ook nog speciaal een extra kattenbak aangeschaft omdat ze volgens de DA niet echt trap mocht lopen (bak staat boven) maar maak dat de kat maar was haha!! Maar al met al enorm opgelucht!

Merlijn

Kompleet gek van katten
wat zal je opgelucht zijn! het is toch altijd in spanning zitten afwachten tot de operatie achter de rug is en je je schat levend en wel terug hebt hé.

Ellen Majeur

Ik hou van katten
Ja ik wil het toch nog even kwijt.... eindelijk is onze Fay dan ook gesteriliseerd. Het is me echt zoveel meegevallen. Ik zag er zo tegenop omdat haar zusjes zo slecht op deze operatie had gereageerd. Maar Fay doet het prima!! Eigenlijk al vanaf het moment dat ik haar thuisbracht! Ze is afgelopen donderdag geholpen, vrijdag speciaal van mijn werk thuis gebleven maar was eigenlijk niet eens nodig! Ze is nu al weer behoorlijk aan het rennen en springen, hoop maar dat dat geen kwaad kan! Ook nog speciaal een extra kattenbak aangeschaft omdat ze volgens de DA niet echt trap mocht lopen (bak staat boven) maar maak dat de kat maar was haha!! Maar al met al enorm opgelucht!

Nou, pak van je hart natuurlijk. Ik zou ook in m'n piepzak hebben gezeten. Heb je haar op de gewone manier laten helpen of laporascopisch?
Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. Het kost wel een hoop geld, maar het lijkt me voor de poes of teef zoveel beter. Minder slopen, geen wonden.
Iemand hier ervaring mee?

S

Sindy

Gast
Gast
Ja zekers, hele opluchting!! Ze lijkt zelf echt nergens last van te hebben....

We hebben het op de gewone manier laten doen...

S

Sindy

Gast
Gast
Ik heb er verder geen ervaring mee dus toch nog even een vraag.... is het normaal dat bij Fay haar melkkliertjes zo opgezet blijven na de sterrilisatie? (dotten onder haar tepels). Ik ben twee weken terug ook al langs geweest bij de dierenarts maar die gaf aan dat het geen kwaad kon. Later werd ook een tepel rood en geirriteerd, dit is nu al wel beter maar ik vind dat het zo lang duurt?

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4