Bonsai

• Onderwerp-starter Onderwerp-starter Edwin
  • Startdatum Startdatum

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Ik heb behalve het wielrennen ook nog een hobby in het maken van bonsai boompjes.
Hier staan een paar foto's van begin tot het eind product.
Ik maak alles zelf.
2012-04-21 11.21.01.webp 2012-04-28 09.15.38.webp IMG-20130501-WA0000.webp

IMG-20130413-WA0000.webp IMG-20130413-WA0001.webp IMG-20130413-WA0002.webp IMG-20130413-WA0003.webp IMG-20130413-WA0004.webp

Duurt wel heel lang vooraleer je zoiets krijgt , moet je regelmatig bijknippen totdat ze een vorm hebben ?

Duurt wel heel lang vooraleer je zoiets krijgt , moet je regelmatig bijknippen totdat ze een vorm hebben ?
Je koopt gewoon een boompje en dan ga je er een bonsai van maken.
Gaat veel tijd in zitten.
Je gaat hem eerst knippen ruimte creëren dan stijlen en tot slot bedraden.
En dan het eerste jaar met rust laten.

Dat is dan heel veel geduld hebben vooraleer je iets of wat een grootte hebt.

Leuk Edwin, een mooie hobby, heb ik ook als hobby gehad, ongeveer twintig jaar geleden mee begonnen maar al zeker tien jaar niets meer aan gedaan.
Zijn andere hobby's voor in de plaats gekomen. :D

Leuk Edwin, een mooie hobby, heb ik ook als hobby gehad, ongeveer twintig jaar geleden mee begonnen maar al zeker tien jaar niets meer aan gedaan.
Zijn andere hobby's voor in de plaats gekomen. :D
Het is zeer zeker leuk om te doen en je hebt er geen conditie voor nodig :-D
Jou hobby is ook heel mooi vind ik.

Hoi Edwin. Hoeveel heb je er al eh...kleingebracht? En wat is je oudste boom? Ik heb weleens van iemand gehoord dat je na verloop van tijd sommige boompjes dan toch naar het bos moet brengen. Wat een drama lijkt me dat!

Hoi Edwin. Hoeveel heb je er al eh...kleingebracht? En wat is je oudste boom? Ik heb weleens van iemand gehoord dat je na verloop van tijd sommige boompjes dan toch naar het bos moet brengen. Wat een drama lijkt me dat!
Hoi Ellen,

Ik heb 6 boompjes in totaal gehad.
1 boompje heb ik al of beter gezegd nog maar 4 jaar dat boompje is mijn mooiste boom tot nu toe.
Helaas zijn er ook al een 2 buiten bomen gesneuveld doordat ze teveel direct zonlicht gekregen hebben.
Als zo'n boompje dood gaat is het wel erg want er zit best veel tijd in, het bedraden is een tijdrovende zaak
Maar het blijft een leuke hobby.

Tjee had ik niet bij je gezocht Edwin hahaha. Maar wel heel mooi. Blijven je katjes er vanaf? Hier meestal wel maar soms gaat er toch een dood en koop ik maar weer een nieuwe

Tjee had ik niet bij je gezocht Edwin hahaha. Maar wel heel mooi. Blijven je katjes er vanaf? Hier meestal wel maar soms gaat er toch een dood en koop ik maar weer een nieuwe
@Lissy zo zie je maar weer he hahahha, SjEd blijft er vanaf hij snuffelt er wat aan en daar blijft het bij :dead

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4