Wat is er Nieuw?

Asielkatten vermaken

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Kattenmens39

Actieve kat
Hoi allemaal.
Ik werk sinds 2 maanden als vrijwilliger in een asiel op de kattenafdeling waar zwerfkatten en afstandskatten zitten. Een deel van die katten zit dag en nacht altijd in een kooi, en een deel loopt gewoon los rond. Nu is mijn vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat die katten zich vermaken als er geen mensen zijn om met ze te spelen. Er liggen wel wat speeltjes in de kooien, en ik heb voor elke kat een balletje in de kooi gedaan zodat ze in ieder geval iets hebben. Speeltjes als touwtjes en wat gevaar oplevert zonder toezicht leg ik er uiteraard niet in. In het midden van de kooi zit een schot/muur met daar een soort van opening in zodat de kat van de kattenbak (rechterdeel van de kooi) naar zijn/haar mand (linkerdeel van de kooi) kan. Nu is mijn vraag: hoe kan ik de katten die continu in de kooi zitten toch hun vermaak geven? Ik zal later nog een foto van een kooi toevoegen.
Groetjes
Kattenmens

Bijlagen

• 20230530_173733.jpg
    20230530_173733.jpg
    4,6 MB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Zitten die echt hele tijd in die kleine kooi? Hoe triestig is dat. In asielen hier gaan ze alleen in quarentaine in kleine kooien en dan verhuizen ze naar de katten rennen .. Meeste katten als ze wat ouder zijn zijn geen spelers en al zeker niet in een kleine kooi. Buiten wat ballekes of muisjes met catnip of valeriaan op kan je ze niet echt veel geven. Vooral ze hebben de oppervlakte niet om te spelen. Het is wel zielig en heel triestig zo in een kooi

Zitten die echt hele tijd in die kleine kooi? Hoe triestig is dat. In asielen hier gaan ze alleen in quarentaine in kleine kooien en dan verhuizen ze naar de katten rennen .. Meeste katten als ze wat ouder zijn zijn geen spelers en al zeker niet in een kleine kooi. Buiten wat ballekes of muisjes met catnip of valeriaan op kan je ze niet echt veel geven. Vooral ze hebben de oppervlakte niet om te spelen. Het is wel zielig en heel triestig zo in een kooi
Weet je welke asielen kattenrennen hebben (ik hoop dat er plaatjes zijn zodat ik dan kan kijken hoe dat eruit ziet)?

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4