Wat is er Nieuw?

Apporteren

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Je leest of hoort het wel eens een kat die kan apporteren jaja denk je dan.

SjEd kan dat dus ook.
Hij heeft een gummi rupsje en als je dat weggooit dan komt hij het terugbrengen.
Als ik het rupsje naar de andere kant van de kamer gooi dan rent hij er achteraan.

Dus het klopt katten tenminste de Ragdoll kan apporteren.
 
Mijn Saphira doet dat ook weleens met een propje papier.

Dan komt ze aan lopen met dat propje papier dan laat ze dat vlakbij mijn voeten vallen en soms geeft ze met een pootje dan nog een extra zetje tegen dat propje dat echt dichtbij ligt. Ik pak het op gooit het weg en ze rent er als een speer achter aan om er even mee te spelen en dan komt ze weer bij mij met dat propje zodat ik het weer kan gooien.
 
Ik heb ze alle 3 geleerd dat ze eerst moeten zitten voordat de tussendeur opengaat als we 's ochtend naar beneden gaan. Ik doe de tussendeur altijd dicht als we naar boven gaan.

En als ze rondom 17 uur natvoer krijgen moeten ze eerst op z'n minst zitten voor ze het krijgen.
Maar Saphira kan staan, als ik dan zei "Staan", dan gaat ze op haar achter poten staan (soms zitten) en haar voorpootjes zijn dan los van de grond.

Bones kan dit ook, maar die laat ik dat nu alleen nog maar doen als hij wat lekkers krijgt, niet telkens of continu zomaar af en toe. Want Bones heeft dit ook geleerd toen hij ook natvoer kreeg vorig jaar. Maar ja meneer hoeft dit niet meer, dus moet ik het hem toch ergens anders even "het staan" laten oefenen :P

Dax kan wel zitten, ik weet dat hij ook kan staan, maar mijn teddybeertje doet het gewoon weg niet. Is ook niet erg hij is mijn lieve knuffelende, spinnende, likkende super zachte teddybeer :love:
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23

Vergelijkbare onderwerpen

A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
Back
Bovenaan Onderaan