Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Anti schrokbak voor onze Mauï

Fientje en Mauï

Fientje en Mauï

Ik ben zelf een kat

Onze lieve Mauï wordt als het bijna tijd is voor het avondeten helemaal een andere kater.
Hij schreeuwt de boel bij elkaar doet alsof hij nooit eten krijgt en als hij krijgt schrokt hij het op binnen een heel korte tijd.
We geven Fientje en Mauï al appart eten want anders krijgt Fientje niks.
Nu hebben we ongeveer twee maanden geleden een antischrokbak voor een kleine hond gekocht omdat ze in onze dierenwinkel die niet voor katten hebben.
Hij eet nu wat rustiger maar als Fientje klaar is en de deur open gaat komt Mauï als een sneltrein binnen denderen om de restjes op te eten.
Wat zijn jullie ervaringen en hoe gaan jullie daar mee om?
image.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Wij hebben dat niet als wij aan het avond eten beginnen dan ligt meneertje gewoon lekker bij ons op de grond.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Hier staat droogvoer heel de dag ter beschikking dat kunnen ze eten wanneer ze willen.
Natvoer krijgen ze 's morgens en 's avonds iedereen krijgt zijn kommeke wie het zijne niet leeg eet zal een andere het wel verder uit eten.
En ze zijn met 18 ;)

Ben je zeker dat hij gewoonweg geen honger heeft?
Of mss lintworm?

Staat er bij u droogvoer door de dag zodat hij kan eten wanneer hij wil?

Puk

Puk

Kompleet gek van katten

Wij hebben ook de hele dag droogvoer er staan, maar vroeger hadden wij dit ook met een hond. Wij hebben toen een steen in ze bak gelegd, zodat hij er rustig om heen moest eten!

Fientje en Mauï

Fientje en Mauï

Ik ben zelf een kat

Wij hebben hier ook droogvoer staan en dat gaat opzich goed.
Lintworm heeft hij niet.
Hij heeft het wel vanaf kitten en was wel een buitenbeentje van het nestje.
Misschien voedselnijd?
Moeten vechten als kitten voor zijn eten?

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Mss heeft hij baat met zo een voedertoren.
Dan moet hij ook al meer werken voor zijn eten en is die meer bezig.
download-jpg.4854, Anti schrokbak voor onze Mauï, Kattengedrag, lichaamstaal, slaapplekjes, Kattenforum SjEd, 6932, download-jpg.4854, 22:00, 11 apr 2015, 13 apr 2015, 1013, 22:32

Fientje en Mauï

Fientje en Mauï

Ik ben zelf een kat

Eeeey die hebben we!:BC16
Alleen steekt meneer zijn kop er van boven in de slimmerd!
Ik wil er nog een afdek plaatje voor maken zodat hij inderdaad aan het werk moet.
Alleen met de brokjes is het probleem wel minder waarschijnlijk vindt ie die minder interessant.:BC10

LOL,Wie beweert dat katten niet slim kunnen zijn?? Echt wel :-).

Laatst bewerkt door een moderator:
Nantastic Coontastic

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten

Hier hebben we dat ook niet echt, maar moet zeggen dat er altijd brokken staan zowel beneden als boven in de slaapkamer... De kittens krijgen nog meerdere keren per dag vlees/natvoer aangeboden en de volwassene katten krijgen 1x per dag natvoer en dan gewoon op grote borden, we hebben er 1tje die zo snel eet dat we die apart zetten zodat we ook weten dat ze niet teveel in 1x eet, maar de rest overeet zich niet of dat ze schrokken :)

Bovenaan Onderaan