Agressieve kat van de buren

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Jap

Kitten
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en zit met een behoorlijk probleem misschien is er hier iemand die kan helpen....

De situatie:
Ik heb zelf 2 katten die hier al 13 jaar vrolijk leven binnen en buiten zonder enig probleem. Nu hebben de buren sinds een jaar een nieuwe kat ( opgevangen uit een ander huis ) en die terroriseert mijn katten. Terwijl ze eerst altijd buiten waren en niks aan de hand is het nu over met hun rustige leven... zodra ze buiten komen worden ze aangevallen. Ze schieten onder de bank als ze zijn belletje buiten horen. Ze durven alleen nog in de tuin als wij zelf ook buiten zijn voor de rest zitten ze binnen. Hoe moet ik dit oplossen?

Groetjes,

Jap

Jouw tuin afschermen zodat er geen andere katten erin kunnen en dan zo kat vriendelijk maken voor je eigen katten.
Of een kattenren maken/bouwen, zodat je eigen katten veilig naar buiten kunnen zonder dat ze last hebben van andere katten.

Bedankt voor je antwoord, daar kwamen de buren ook mee en dan zou ik dus de vrijheid moeten beperken terwijl mijn katten niet het probleem zijn.... mijn mening is het probleem verwijderen en niet de onschuldige straffen of zie ik het helemaal verkeerd?

Zo bestraf je de onschuldigen niet, met een kattenren of veilige tuin alleen voor jouw katten, dan kunnen jouw katten ook gewoon naar buiten zonder zorgen en worden ze niet lastig gevallen door de kat van de buren.
Want nu kan de kat van buren gewoon in jouw tuin en dan voelen jouw katten zich totaal niet veilig als die komt in hun eigen tuin.

Je tuin katveilig maken zo kunnen ze op hun gemak buiten vetoeven zonder dat de buur bengel ze lastig valt. Hier komen mijn katten ook in de tuin maar niet eruit en een ander komt er niet in. Zo ben je zelf ook gerust dat ze niet verloren lopen gepikt worden of dood gereden worden.

Zo bestraf je de onschuldigen niet, met een kattenren of veilige tuin alleen voor jouw katten, dan kunnen jouw katten ook gewoon naar buiten zonder zorgen en worden ze niet lastig gevallen door de kat van de buren.
Want nu kan de kat van buren gewoon in jouw tuin en dan voelen jouw katten zich totaal niet veilig als die komt in hun:BC2 eigen tuin.
Wij hebben onze tuinhelemaal

Want nu kan de kat van buren gewoon in jouw tuin en dan voelen jouw katten zich totaal niet veilig als die komt in hun eigen tuin.
Wij hebben onze tuinhelemaal

Ik moet Mariska gelijk geven! Je moet er proberen voor te zorgen dat die andere kat niet bij jou katten kan geraken. Dit kan door een ruime kattenren te maken ofwel moet je je tuin “kat-proof” maken. Wij hebben ervoor gekozen om te maken dat geen enkele kat in de tuin kan en ons eigen katten er ook niet uit kunnen! Ons huis is rond een grote binnentuin gebouwd en waar er geen gebouw of zo was hebben we een gladde afsluiting van 1m80 gezet, waar boven een uitstekende lat ligt. Echt perfekt!

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4