Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Aan plastic likken

Fientje en Mauï

Fientje en Mauï

Ik ben zelf een kat

Hallo allemaal ik heb een vraag.
Onze Mauï heeft een gewoonte om alles van plastic af te likken.
Waarom doet een kat dit en moet ik mij zorgen maken om zijn gezondheid?
Ik vind het nogal vreemd gedrag hij eet het niet op maar sopt het helemaal af erg vervelend.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Hoi @Fientje en Mauï
Wij herkennen dit ook wel een beetje, als wij bijvoorbeeld een bosje bloemen hebben wat nog in de plastic zit met van die slingers eraan dan duurt het geen minuut of SjEd zit erop te zeveren.
Waar dit vandaan komt weet ik ook niet, ben er eerlijk gezegd ook wel naar benieuwd.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ik zou me geen zorgen maken, wij hebben ons britje die graag likt aan broodzakken.
Gewoon erop letten dat ze er niet in knabbelt.
Denk dat ze het aangenaam vinden

Nantastic Coontastic

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten

Ik denk niet dat er een speciale reden voor is waarom sommige katten dit doen... Hier is voor sommige niks van plastic zakjes of verpakkingen veilig want het worden net muizen met hun knagen haha! We hebben dan ook geregeld zakjes met flinke tandafdrukjes erin.

Fientje en Mauï

Fientje en Mauï

Ik ben zelf een kat

Wel goed te lezen dat er meerdere zijn die dat doen.
Wij hadden vroeger een kat en die is doodgegaan doordat hij plastic at.
Dus er zweeft ergens een angst.
Deze eet gelukkig niks ik blijf het gewoon goed in de gaten houden en probeer te voorkomen dat overal wat rondzwerft.

Nantastic Coontastic

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten

In plastic zit ook veel lood verwerkt dus kan inderdaad erg gevaarlijk zijn.. Ik ben altijd erg op mijn hoede bij dingen die ze op kunnen eten en niet voor hun bedoeld zijn of dingetjes waar ze zich aan kunnen beschadigen.. Opeten lukt ze hier dan ook niet gelukkig, blijven toch hele enge dingen :eek:

Puk

Puk

Kompleet gek van katten

Bij ons likken ze er niet aan, alleen gaan ze er in zitten.

Choeke

Choeke

Ik hou van katten

Hier juist eentje met een obsessie voor dozen.

Lut56

Lut56

Actieve kat

Ons jongste poesje Snoopy doet dat ook altijd. Laat geen plasticzakje liggen, of ze zit met volle overgave aan te likken...! In de grote prullenmand zit altijd een grijze vuilniszak, en die is dan boven aan de rand omgeplooid; Snoopy is er niet van weg te slaan....!

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Dozen hoe kleiner hoe liever
001-jpg.4840, Aan plastic likken, Kattengedrag, lichaamstaal, slaapplekjes, Kattenforum SjEd, 6901, 001-jpg.4840, 22:48, 6 apr 2015, 12 apr 2015, 1004, 16:44

MiLu

MiLu

Kompleet gek van katten
Trimsalon moderator

Ja haha dozen zijn hier ook altijd meteen bezet.

Bovenaan Onderaan