Wat is er Nieuw?

De kat en zijn verhaal

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Ik heb een kitten, genaamd Nova (britse korthaar) van 10 maanden en ik ben momenteel ten einde raad. Dit is een heel lang verhaal. Ik hoop dat iemand een gelijkaardig probleem heeft gehad, want dit hebben ze nog niet zien voorvallen bij FIP. Het begon op 24 februari met kale plekken dat ze kreeg, enkel op haar voorpoten. Ze had er heel veel jeuk aan en lekte het zo hard open tot dat het een wond werd. Meteen naar de dierenarts gebeld en ze hadden me zalf voor eczeem voorgeschreven en natuurlijk een kraag :(. Ik heb deze zeker gesmeerd voor een week maar ze kreeg maar steeds kale plekken en wonden bij, dus dat hielp al niet. Na dat nog eens naar de dierenarts geweest. Getest op schimmels, had ze niets. Gekeken naar vlooien, had ze ook...
Hallo allemaal! Ik had graag wat advies gevraagd. Ik heb onlangs een zwerfkat gevangen, mee naar de dierenarts geweest. De kater zag er goed uit, mooie vacht, mooie oogjes, gezond, alleen een klein beetje mager. Geschat 4 of 5 maanden oud. De dierenarts veronderstelde dat hij als kitten is uitgezet geweest. Sinds 5 dagen zit hij bij mij in huis. Ik had meteen een camera besteld om hem op te volgen als ik er niet was. Daarmee merkte ik dat hij vanaf de tweede dag al volop aan het verkennen was. De derde en vierde dag durfde hij ook al te verkennen wanneer ik aanwezig ben. Nu de 5de dag zit ie al heel dichtbij en neemt hij zo goed als eten van men vingers aan (wel heel snel hap en weer beetje afstand dan).Hij spint, Steekt zijn staartje...
BUITENLAND, KORT, NIEUWS Parlementslid Ghana wil verwerkingsfabriek katten- en hondenvlees openen Redactie AnimalsToday.nl, 3 jaar geleden 2 min leestijd 692 In een aantal Aziatische landen staat er met grote regelmaat hondenvlees op het menu. Om aan de vraag uit Azië te voldoen heeft Anthony Karbo, parlementariër en plaatsvervangend Minister voor Wegen en Snelwegen van Ghana, voorgesteld om een hondenvleesverwerkingsfabriek te openen in drie regio’s in het noorden van Ghana. Verbod handel in hondenvlees in Yulin niet bevestigd | Foto credit: Animal People Forum via Compfight cc In Zuid-Korea, China, Vietnam en de Filipijnen consumeren de bewoners hondenvlees. In Zuid-Korea vertegenwoordigt deze industrie een waarde van twee...
WILDE KAT In woonwijken, in natuurgebieden, op flatjes en bij boerderijen; overal vind je katten. Dit zijn huiskatten. De meeste worden door mensen verzorgd, sommigen leven in de natuur en zorgen voor zichzelf. Verwilderde huiskatten zijn echter geen wilde katten, ook al lijken cyperse katten qua vacht op wilde katten. De wilde kat is een eigen soort, die wel verre familie van onze huiskat is. De wilde kat kwam zelfs al lang vóór de huiskat in Nederland voor. Lang was de wilde kat weg, maar de wilde kat is nu helemaal terug. ARK deed onderzoek naar de wilde kat in Nederland en ontwikkelde extensief begraasde natuurgebieden waar de wilde katten muizen kunnen vangen. EEN WILDE KAT IS GEEN HUISKAT Een wilde kat is grijs, bruin of soms...
Back
Bovenaan Onderaan